Sobota 28. března 2020, svátek má Soňa
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 28. března 2020 Soňa

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

carolusI

Rodina je základ státu ?

Tak proč upevňovat základy něčeho co za to nestojí. Tenhle stát rezignoval na svoje základní funkce. Dnes už mu jde jen o hájení zájmů hrstky příživníků na úkor většiny obyvatel.

+1/0
9.3.2012 23:03

Sulac

Re: Rodina je základ státu ?

Souhlas až na první větu

0/0
20.4.2012 23:28

carolusI

Re: Rodina je základ státu ?

Ta věta má jen osvětlit postoj vlády. Ne že by to byl můj názor.

0/0
21.4.2012 1:27

krejci

Text je dokonalým demagogickým blábolem

Nic jiného se k němu dodat nedá. RvRvRvRvRvRvRvRvRv

+1/0
9.3.2012 18:35

Sulac

Re: Text je dokonalým demagogickým blábolem

Asi jako Tvůj příspěvěk ;-D;-D;-D;-D

0/0
20.4.2012 23:27

JayVandermark

Není rodina jako rodina

Nutil snad někdo rozmnožit se takové osoby, které nechtějí pracovat, nebo se dokonce chtějí množením živit? Pokud chci mít děti, snad si nejprve vyjasním, zda je jsem schopen uživit. Jenomže problém dnešní mladé generace je lenost, sobeckost a nezodpovědnost za sebe sama. Byli by nejraději, kdyby za ně zodpovědnost převzal někdo jiný (např. formou nesmyslných dávek, jako je porodné). Když jdu ulicemi měst, jako např. Chomutov, a vidím, co všechno se dnes množí, je mi k blití. A právě tito parazité nejsou žádným přínosem společnosti, ale naopak obrovskou přítěží. Je nutné, aby se všichni naučili být zodpovědni sami za sebe a ne zodpovědnost házet na druhé. Stát by měl zajistit potřebné, což jsou zejména staří lidé (formou důchodů v rozumném věku v rozumné výši - tzn. od cca. 60 let věku s ohledem na odpracovaná léta). Pokud mají mladí sílu na množení se, měli by mít i sílu najít si takovou práci, ze které bez problému uživí vícečlenou rodinu bez strádání.

+1/0
9.3.2012 17:05

medvěd brtník

Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

třeba do 70. let min. století, kdy stát ty rodiny "podporoval". V té době jsem měla děti a po dobu mateřské jsem si na sebe nekoupila ani ponožku. Pro děti bylo nutné přešívat a jídlo se odměřovalo. To byl panečku socialistický blahobyt.

Rodina nestojí a nepadá se státem. Naopak  rodina je společenství, které pomáhá přežít státy a režimy. Proto prorodinná politika je nesmysl, kterým se živí tisíce úředníků. Nechte ty rodiny na pokoji, ony přežijí.

+3/0
9.3.2012 13:56

Stará kára

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Už jsem to nechtěl psát, ale vyprovokovala jste mě!

Ano, i já měl děti v druhé polovině 60. let. Tři holky. Ač jsem měl nejen velmi dobře honorované zaměstnání, ale i meloušek, ač žena dělala (pravda, na částečný úvazek), žili jsme "tak-tak". Rozhodně jsem často slyšel, co všechno má ta či ona (samozřejmě jedináčci). Hlady jsme neumírali - ale že by byly podmínky výrazně lepší, než jaké má dnes asi 80 % rodin - to v žádném případě. 

Snad bych ještě ocitoval z jiného serveru: "Je smutné žít v těžkých životních podmínkách. Ale možná ještě smutnější je mít se dobře a nevědět o tom. Obávám se, že to je osud Čechů, kteří patří k nejbohatším a nejšťastnějším obyvatelům planety. Když jim to

však řeknete, málem Vám jednu ubalí."

+5/0
9.3.2012 14:06

lesicatko

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Fakty Vás ale vyvracajú - uhrnný index plodnosti za socializmu bol nad záchovnú úroveń, po 89 pod a teraz je výrazne pod, takže ak by to takto šlo dlhodobe, nastane prudké starnutie populacie, a neskôr vymieranie populacie / ak nezabezpečíte imigraciu, ale to má tiež svoje riziká /

Na túto tému sú rozne nazory, to, čo ste napísali je konzervatívny nazor  propaguje ho napr Murray.

+1/0
9.3.2012 14:21

Stará kára

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Jistě. Jen se absolutně neshodneme v důvodech. Vy je zřejmě vidíte v 'nedostatku' peněz, autorka příspěvku (stejně jako já) v nedostatku lásky k (možným) vlastním potomkům.

0/0
9.3.2012 14:24

IfčaX

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Myslím, že ani takhle bych to nenazvala...

Ale je to částečně v opačných příčinách. Nikoli v nedostatku, ale v dostatku. Čím víc máme, tím větší propad pro nás představuje úbytek jednoho příjmu v rodině. A taky čím víc máme, tím více možností nám svět nabízí - a leckteré se mohou zdát lákavější, než zrovna patlání se s potomky (to už může být obdoba toho "nedostatku lásky").

0/0
9.3.2012 14:35

lesicatko

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

A zaujímavé, že ten nedostatok lasky sa prejavil v postsocialistických krajinach po páde režimov :) Dovtedy mali dosť lásky.....

0/0
9.3.2012 14:36

IfčaX

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Zavřete hranice, hoďte nabídku a dostupnost antikoncepce na tehdejší úroveň... a hnedle bude lásky dost. ;-)

0/0
9.3.2012 14:38

lesicatko

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Aj UPT...

0/0
9.3.2012 14:48

IfčaX

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Jasně. Prostě tak jak to bylo v dobách, kdy ještě byla porodnost nad záchovnou úrovní.

0/0
9.3.2012 14:50

lesicatko

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Súhlasím,ako vidno otvorená spoločnosť ma aj svoje uskalia...

0/0
9.3.2012 14:57

pěnice

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Není to nedostatkem, ale mnohdy právě tím dostatkem. Mladí touží mít krásné bydlení, auto, pak chtějí cestovat a poznávat svět. Dnes to není jako v socializmu, kdy jsme se ženili a vdávaly mladinké, a hned rodina, protože cestovat nebylo kde, víza nedostal každý a peněz také nebylo nazbyt. Ženy dnes rodí až kolem třicítky a většinou jedno, maximálně dvě děti.

0/0
9.3.2012 16:53

Kousavka

Re: Škoda, že se nelze vrátit trochu v čase

Máte pravdu. problém je v tom, že úhrnná plodnost je HLUBOCE pod záchovnou úrovní. Do statistiky totiž počítáte i plodnost romskou, ale ta vám stanovenou záchovnou úroveň ještě snižuje. Nezapomeňte, že bílá rodina si první dítko pořídí někdy ve věku kolem 30 let a dost se rozmýšlí nad druhým dítětem. Rodina romská si první dítko pořídí v 16 letech a ve věku 30 let má těch dětí třeba 6, ale i 10. Jejich populace je sice mladá, ale do státní pokladny nepřiteče ani koruna, spíš jdou zdroje ze státní pokladny, pryč.

0/0
1.6.2012 8:59

Stará kára

Pane Línku

On v ČR žije někdo jiný, než české rodiny? On někdo jiný ten dluh využil a někdo jiný ho může splatit?

    Pane Línku, na to, jak dlouho jste v politice se vyjadřujete velice hloupě. Vláda totiž na ty české rodiny  n e p ř e n á š í        d l u h !!!  Vláda pouze nechce, aby tento dluh rostl. Chápete ten rozdíl? Vláda ty ubohé rodiny nechce dále zadlužovat (vědoma si - na rozdíl od vás - kam by zadlužování nakonec vedlo).  Snaží se o minimalizaci schodku  (a tedy minimalizaci dalšího růstu dluhu, který jednou zaplatíme).

Jistě se shodneme, že žití na dluh je ekonomicky špatné a konec konců nemorální.

Tak co se vám vlastně nelíbí?

+2/0
9.3.2012 13:53

velký jarda

Pane Linku

Který Vláďa likviduje ty mladé, české snědé rodiny?

+1/0
9.3.2012 13:38

Sulac

Re: Pane Linku

Rasisto!!! Fuj

0/0
20.4.2012 23:29

torstyn

Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

kde otec a matka od narození nepracují mají minimálně  pět dětí a s podporou státu se jim žije velmi dobře ,takže nemají ani snahu cokoliv na své situaci měnít .Také jsou silně věřící ,takže kradou jen mimo  kostel.

+2/0
9.3.2012 12:24

lesicatko

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

Som nevedel, že argumentacia getami je relevantná,prečo ma teda ČR úhrnný index plodnosti hlboko pod záchovnou úrovnou, keď je podĺa Vás tak výhodné mať 5 detí a žiť si v socialnej sieti ?

+1/0
9.3.2012 12:52

Stará kára

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

To nevíte? Protože   p o t e n c i á l n í   r o d i č e   j s o u   p ř í l i š   s o b e č t í .  Neměli by na značkové oblečení, možná by nejeli každý rok na dovolenou k moři či na hory. Nebo by se museli jinak uskromnit.

Napíši to, co píši stále:  Děti se rodily v době válek i hladomorů. Lidé měly děti po záplavách i děsivých požárech. Bez porodného a přídavků na děti. Jenže v těch dobách věděli to, co dnešní případní rodiče nechápou: děti (a vnuci) jsou největším bohatstvím. Největším a jediným skutečným, které nás přežije.

+2/0
9.3.2012 13:58

lesicatko

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

Ale no, Nemci sú sebeckí, Francúzi nie ? Taliani sú sebci a nechcú rodiny sd deťmi a Fíni, Norí majú v pohode viac detí ?

Ved  to nesedí ...

Niečo sa zmenilo. Ano, kedysi boli deti jednak investíciou na starobu, lebo dôchodkové systémy neboli, jednak źeny moc nemali šancu regulovať počet detí. Teraz ĺudia nie že sú sebeckí ale vidia, že vyhodnejšia životná stratégia je život bez detí alebo aspoň nemať veĺa detí. Tak ju realizujú. Za to je ale zodpovedný systém, nie sebeckosť ľudí.

Ak by nebolo že  štát sa postará v starobe o každého aa ak by nebolo, že výhodnejšie je žiť bez detí...

0/0
9.3.2012 14:11

Stará kára

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

Súsruh - nežil som 'kedysi'. V době mého mládí dávno důchodový systém existoval.  Jen prostě dnes lidé z jednoho z nejbohatších států (38. z téměř dvou stovek států) mají dojem, že své děti neuživí. Jak to dělají lidé z druhé stovky žebříčku?

0/0
9.3.2012 14:29

lesicatko

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

To máte veľmi jednoduché. Práve HDI okolo 0.90 ma minimum čo sa týka total fertility rate. Tam ste. / pre ČR 0,865 /  Oba konce stúpajú, teda aj chudobnejšie krajiny majú viac detí, aj bohatšie / samozrejme s výnimkami / Prečo je to tak. je tu, pozri aj graf

http://vat.pravda.sk/clovek/clanok/14608-bohate-krajiny-uz-maju-aj-viac-babaetiek/

.

0/0
9.3.2012 14:45

IfčaX

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

A myslíte, že je to tou hranicí HDI či "bohatosti" národa... nebo spíš časovým vývojem? Tj. že lidi už nejsou "jak urvaní ze řetězu" aby si toho či onoho užili, protože už na tom nevidí nic mimořádného či vzácného?

Popř., když bych už šla hodně do sféry odvážných hypotéz - že tedy to dítě (více dětí) se právě stává tím repre-ukazatelem "koukejte, můžeme si to dovolit"?

0/0
9.3.2012 14:56

lesicatko

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

Nič z toho nevylučujem. Uvidíme...

0/0
9.3.2012 15:00

pěnice

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

Tak to vidíme naprosto stejně, protože totéž jsem chtěla napsat. Bydlím v Ostravě a když procházím ulicemi v Mar.Horách, vidím velmi mladé matky, tři dětii kolem kočáru a žena těhotná.  Vidím to tak, že stát se velmi dobře stará o kvalitní příští generaci. Rv

0/0
9.3.2012 12:52

pěnice

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

pro lesicatko - asi to pro ně výhodné je, když rodí jako o závod. Když vědí naprosto přesně, na co mají ze společného nárok, přestože nepřispějí ani korunou, pak by mohli trefit k lékaři pro antikoncepci, pokud by tolik děti nechtěli. Jenže kde by pak vzali ty peníze ?

0/0
9.3.2012 12:56

lesicatko

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

V getách, kde je taká úroveń plodnosti ako píše autor je to nezavislé od dávok. Tí ľudia budú mť toĺko detí, aj keby žiadne dávky nedostávali..

.V SR padá jeden mýtus za druhým, najprv v r 2004 Kaník prudko obmedzil davky , a ajhĺa , porodnosť v getach ostala rovnaká. No a zistovalo sa kde vlastne končia davky v mmotnej núdzi / predpoklad  bol, že u Rómov   / a ajhĺa, veru nie, končia u mladých jednotlivcov a vonkoncom nie u rozvetvených romskych roidín.

http://www.sme.sk/c/6282260/davku-beru-najma-mladi-nie-romovia.html

+2/0
9.3.2012 13:22

IfčaX

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

A myslíte, že v jakékoli jiné sociální skupině porodnost na dávkách závislá je?

0/0
9.3.2012 13:28

lesicatko

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

Nemali ste v ČR malý populačný boom po spustení variabilnej rodičovskej v r 2008 ?

Ťažko síce napísať, že kvoli dávkam, ale...

0/0
9.3.2012 13:59

IfčaX

Re: Pane Línku já zase znám spoustu mladých rodin

Ovšem po takových boomech zatím vždy následoval pokles - tj. po nějakém takovém "propoluačním kroku" se narodily děti tak jako tak plánované, jen možná o něco později. Tj. je velmi pravděpodobné, že už v několikaletém horizontu by byla porodnost stejná. Navíc v nějakém objektivním posouzení dělá neplechu celkem skokový posun věku rodiček a taky nástup "Husákových dětí".

Celkově si myslím, že dávky, státní politika, tzv. prorodinná opatření atd. mají na porodnost minimální vliv.

0/0
9.3.2012 14:32

petrik1960

A jak to má stát udělat

má to vzít starším rodinám, nebo udělat volené úředníky jako neplacené.........nebo jak ??? Někomu musí vzít víc peněz a by je mohl dát mladým rodinám. A prosím odhalte už ty černé díry.

0/0
9.3.2012 12:18

jpobo

podpora rodin

Ale vždyť pan premiér Nečas na poslední ideové konferenci ODS říkal, že budou ještě více prosazovat podporu rodin s dětmi..... Asi se teď rodiny mají dobře a budou se mít ještě lépe.

Ani se nedivím, že se nikdo nechce sezdat a že si místo dětí pořídí psa nebo kočku. Tady s tou jejich politikou jde všechno do prde.., pardón do kopruRv

+2/0
9.3.2012 12:10

Petr-007

Aha takže staré moravské rodiny likvidovat může?

O tom, že politika státu je protirodinná, není sporu. Nejde ani o to, že stát rodiny nepodporuje, to ani nemusí, spíš je problém v tom, že je svými zákony systematisky ničí. Viz. sčítání příjmů rodiny za účelem výpočtu sociálního minima, nebo rozvádění katolických sňatků, které podle práva rozvézt nejdou. Za což je naneštěstí ČSL bez debaty spoluzodpovědna, protože s vyjímkou posledních několika let se na vládě a schvalovaných zákonech výrazně podílela.

Co nechápu je proč by české rodiny měly být chráněny více než moravské nebo proč kladete takový důraz na mladé rodiny. Rodiny třicátníků podle vás ochranu nepotřebují?

+4/0
9.3.2012 11:55

Jarcho

Vůbec je to terminologicky dost vadný článek.

Rodina není základ státu. Rodina nemá se státem nic společného. Rodina je základem společnosti, protože stejně jako společnost se skládá z lidí.

Naproti tomu stát je odosobněná moc. Stát nejsou lidé, ale instituce. Je-li něco základem státu, pak je to obec, nikoli rodina.

+2/0
9.3.2012 12:00

p_c

Přesně tak!

Stát rodinám nejen nepomáhá, ale také chce, aby se rozpadaly. Ono se z rodičů pak dá vymlátit víc peněz při sporech o děti, majetek, vymáhání alimentů. ZA advokáty, poradny a znalce, jen to lítá..

0/0
9.3.2012 11:40

zly.previt

Re: Přesně tak!

A dvě domácnosti spotřebují víc, než jedna. Ono jich bude víc, komu se to hodí do krámu.

+1/0
9.3.2012 11:53

IfčaX

Re: Přesně tak!

Stát z rodičů vymlacuje peníze za advokáty, poradny a znalce? 8-o

+1/0
9.3.2012 11:57

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz